УКР

Тел.+38 048 77 102 77

УКР

Тел.+38 048 77 102 77

AS Legal

Юридична компанія
Досвід. Професіоналізм. Успіх.

28 Квітня 2021

Супровід процедури реорганізації – M & A

Кожен керівник або власник підприємства регулярно зіштовхується з різними реєстраційними процедурами – від створення підприємства, до зміни директора, адреси, статутного капіталу і т.п. Більшість з них – нескладні, але копіткі дії, з якими справляються, в тому числі і штатні юристи. Однак існує ряд корпоративних процедур, які вимагають втручання команди юристів, бухгалтерів і аудиторів. Так, найбільш складними і відповідальними процедурами в сфері корпоративних відносин є процедури реорганізації.

Які види реорганізації можуть проводити компанії?

На законодавчому рівні передбачено конкретний перелік процедур, які підпадають під категорію реорганізації. Так, до реорганізації відносяться процедури злиття, приєднання, поділу, перетворення і виділення юридичної особи. В результаті проведення кожної із зазначених процедур в самому підприємстві змінюється склад учасників, розмір статутного капіталу, обсяг прав і обов’язків, балансова вартість і т.п. Наприклад, процедура злиття передбачає об’єднання учасників, майна, прав та обов’язків і статутного капіталу двох і більше підприємств; приєднання – поглинання однієї юридичної особи іншою, в результаті чого найменування однієї юридичної особи залишається колишнім, але змінюється його структура, а друга юридична особа перестає існувати; розділ – створення двох нових юридичних осіб з одної; виділення – виділення частини статутного капіталу, майна прав і обов’язків підприємства в іншу юридичну особу; перетворення – зміна організаційно-правової форми підприємства.

Чим складні процедури реорганізації?

Чинне законодавство передбачає досить жорсткі умови проведення процедур реєстрації. Такі умови пов’язані в першу чергу з порядком оповіщення кредиторів про проведення реорганізації, а також правильним розподілом статутного капіталу і майна підприємства. Важливою умовою проведення державної реєстрації є коректне складання передавального акта (у разі злиття, приєднання та перетворення) або розподільного балансу (у разі поділу та виділу). Коректне складання зазначених документів вимагає злагодженої роботи юристів і бухгалтерів, які мають досвід проведення реорганізацій.

Чи потрібен дозвіл Антимонопольного комітету для реорганізації?

Для більшості юридичних осіб процедура реорганізації не передбачає ніяких дозволів від контролюючих органів. Однак Законом України «Про захист від економічної конкуренції» передбачені умови, при наявності яких дозвіл Антимонопольного комітету на проведення злиття або приєднання потрібен. Так, дозвіл необхідно тільки в тому випадку, коли сукупна сума активів або обсяг реалізації товарів усіх учасників реорганізації за останній фінансовий рік перевищує 30 мільйонів євро, при цьому вартість активів або обсяг реалізованих товарів двох і більше учасників реорганізації перевищує 4 мільйони євро. Крім цього, дозвіл на злиття і приєднання потрібно в тому випадку, коли сума активів або обсяг реалізації товарів в Україні за минулий фінансовий рік одного учасника перевищує 8 мільйонів євро, при цьому обсяг реалізованого товару за минулий фінансовий рік (у тому числі за кордоном) іншого учасника реорганізації перевищує 150 мільйонів євро.

Процедура реорганізації підприємства складний процес, що вимагає організованої взаємодії юристів, бухгалтерів, аудиторів і керівництва компаній, а так само досвіду в успішній реалізації подібних проектів

Юридична компанія «AS Legal» – це команда юристів і бухгалтерів з багаторічним досвідом роботи, які готові організувати процедури реорганізації підприємств з найбільш ефективним результатом!

Запис на Консультацію